5 rupii – film

Od Bombaju aż po Kalkutę, prawie wszystkie wcześniej opisane przygody zawiera ten 40 minutowy film!

Chakki Bank – New Delhi – Kalkuta

01.08.2007 Po bardzo egzotycznym i etnicznym brataniu się z tubylcami Sary, wróciliśmy w doliny, aby dotrzeć do najbliższej stacji kolejowej. W tym celu musieliśmy jechać wprawdzie jeszcze 6 godzin autobusem marki TATA nad osławionymi już przepaściami. Zacząłem się zastanawiać, co właściwie jest

“Trains at glance”

14.07.2007 Tematem dzisiejszej opowieści będzie system indyjskich kolei, który fascynuje mnie już od dawna. Indie posiadają najbardziej rozbudowaną sieć kolejową na świecie – spadek po Brytyjczykach. Trzeba przyznać, że jak na tak olbrzymi kraj i tak skromną infrastrukturę, koleje indyjskie

Sara

02.08.2007 Ostatnio spędziliśmy trochę czasu w Himalajach. Spotkały nas tam ciekawe przygody, a jedną z nich nawet zaraz wam opiszę. Otóż byliśmy nieopodal doliny Chamby. Stamtąd wydostaliśmy się do miejscowości Sahoo skąd już odchodziły jakieś pseudo turystyczne szlaki. Według mapy

Himalaje

01.08.2007 Pożegnaliśmy pustynny Radżastan i tamtejsze wielbłądy jakoś tak koło 17go lipca. Pociąg klasy Sleeper wiózł nas przez rozgrzane pustynie jeszcze dobre kilkanaście godzin. Piach sypał się przez okna, a my nie wiedzieliśmy czasami, czy jesteśmy jeszcze w Indiach, czy

Wielbłądy czyli camel safari

14.07.2007 Już od prawie tygodnia jesteśmy na północy Indii ,w stanie Radżastan, blisko granicy z Pakistanem. Dojazd tutaj był bardzo męczący, zajął nam pociągami prawie trzy dni. Deszcze monsunowe zalały tory i trzeba było jechać jakąś okrężną drogą, w wyniku czego

Bombaj – Hampi – Jaisalmer

Wyjeżdżamy z Bombaju w głąb subkontynentu, jednocześnie odbywamy podróż w głąb samych siebie. Krajobraz zaczyna się zmieniać. Szare slumsy znikają, pojawia się zieleń i przestrzeń. Mijamy małe stacyjki, wioski, pola, góry. Przyroda zaczyna dominować nad cywilizacją. Wciąż mało mówimy, ale

power of dreams

Obejrzyj filmik : power of dreams ! W drodze do Hampi. W autobusie do Hospet.

Hampi

07.07.2007 Z zatłoczonego, brudnego, głośnego i przytłaczającego Bombaju wyruszyliśmy w stronę Hampi, miejscowości słynnej ze swojej bogatej historii, pięknej świątyni Virupakszy i urokliwych ruin porozrzucanych po okolicy przypominającej marsjański krajobraz. . Nocnym pociągiem dostaliśmy się do miasta Guntakal, by stamtąd

Poczuć Indie

Indie nie wyglądają jak na folderach. Foldery nie przekażą ci zapachu, nie omiotą cię dusznym, gorącym powietrzem, nie zaleją twoich uszu potokiem dźwięków. Wybrać się do Indii to w naszych czasach już nic nadzwyczajnego. Każdy, kto chce posmakować przygody, egzotyki